Uživatel:
Heslo:

E-mailový zpravodaj

Informace o novinkách a akcích na Váš e-mail.

Recenze Deskové hry JUNGLE SPEED

Jungle speed

Deskové hry, které se vyznačují lehkými pravidly a svižným průběhem, jsou oblíbeny mezi dětmi i dospělými. Hra Jungle speed, neboli „Získej totem!“, je ukázkovým prototypem tohoto desko-herního odvětví.  Ve zkratce jde o to získat totem ležící uprostřed stolu co nejrychleji. Akci vždy vyvolávají karty se stejným symbolem, které hráči vykládají na stůl před sebe, nebo karty se šipkami, které jsou něčím speciální a vždy lehce pozměňují standardní pravidla hry. To jsou vlastně skoro celá pravidla, takže jde vidět, že nejde o nic složitého.

Hru Jungle speed mohou hrát dospělí i děti, přelouskat pravidla určitě hravě zvládnou všechny věkové kategorie, které umí zdárně číst.  Při samotné hře jde o postřeh. Jednou rukou vykládáte karty a tou samou rukou se snažíte co nejrychleji chytit totem. První, kdo se zbaví svých karet, vyhrává. Odpadá tedy i nutnost počítat vítězné body, jak je tomu u většiny deskových her. Díky tomu, že kromě pravidel není třeba nic číst nebo počítat, je hra vhodná i pro nejmenší hráče školního a možná i předškolního věku.

Herní komponenty už na první pohled určitě zaujmou. Tvůrci si moc dobře uvědomovali, že při postřehových hrách herní pomůcky obvykle trpí. V Jungle speedu najdete dřevěný totem, který jednak navazuje moc pěknou atmosféru při hře, a který jen tak nezničí ani ti nejvíc nemotorní hráči. Pokud spadne na zem, nic se mu nestane, jen hráč, který jej shodil, je jemně penalizován ve hře za neúctu k posvátnému totemuJ. Karty jsou vyrobeny z poměrně kvalitního a tvrdšího materiálu, takže se jen tak nezničí nebo neohrají. Vše je zabaleno v látkovém pytlíčku, který ocení hlavně hráči, jenž nosí hry s sebou na nejrůznější výlety, a chápou nepraktičnost deskových her v krabici. V obchodě samozřejmě najdete hru celou zabalenou i v pestrobarevné krabičce…

Na pohled vypadá celá hra zajímavě i pro někoho, kdo jde jen kolem. Hráči jsou soustředěni, s nadšením číhají na symbol následující karty, a když se spustí souboj o totem, stává se z Jungle speedu jemně adrenalinová hra.  Barevné symboly na kartách často vypadají podobně, ale o to právě jde! Je třeba se pořádně soustředit, abyste nepřehlédli ani detail a nevrhli se po totemu předčasně.

Hra byla vydána v roce 1997 a dočkala se obzvláště mezi dětmi velké popularity.  Možná trochu připomíná deskovou hru Cink! Z roku 1992, která je taktéž postřehová a zvoní se v ní na zvoneček, který je stejně jako totem v Jungle speedu umístěn uprostřed hrací plochy. Oproti této hře má ale Jungle speed několik výhod. Za prvé - totem jen tak nezničíte, zvoneček ve hře Cink! byl řekněme náročný na údržbu, protože pod nátlakem rukou hráčů po čase přestával cinkat. Za druhé – nemusí se zde počítat, pouze pohledem srovnávat symboly, a hra je tak vhodná i pro menší hráče. Za třetí – maximální počet hráčů Jungle speedu je 8, to je o dva hráče víc než u hry Cink!. Za čtvrté – herní mechanismy jsou v Jungle speedu vyšperkovány o speciální karty šipek, které na chvíli mění pravidla hry a hráči např. najednou nesrovnávají tvary symbolů na kartách, ale jejich barvu. Díky těmto drobným změnám jsou hráči nuceni se soustředit na více věcí a trénovat tak reflexy ještě intenzivněji.

Nečekejte od Jungle speedu strategickou hru… Pokud ale chcete otestovat své reflexy hravou a příjemnou formou nebo pořídit zábavnou deskovku svým dětem, Jungle speed je dobrá volba.

Pokud Vás hra zaujala a chcete si ji koupit najdete ji ZDE.