Produkty
Přihlášení
Uživatel:
Heslo:

E-mailový zpravodaj
 
 

Informace o novinkách a akcích na Váš e-mail.

Deset karet, které si chci zahrát na Theros Beyond Death standardu (03.02.2020)

Díky Wizardům jsem si mohl zahrát dvojku s novou sadou o 30 hodin dříve než obyčejní smrtelníci. Po pár sealedech jsem se vydal neznámými vodami řeky Styx, a zkusil karty z nového, antickým Řeckem naladěného setu. Pro dnešní článek jsem si vybral 10 karet, které podle mě na delší dobu ovlivní standard a budeme je vídat poměrně často. Ke každé, kartě taky přiložím balíček, který by Vás mohl inspirovat a Vy si pak všechny karty u nás na krámě nakoupili

1) Heliod, Sun-Crowned

Tenhle kluk umí za tři many poměrně hodně. Jistě jsme si všichni vědomi jeho potenciálu společně s Walking Ballistou na Pioneeru nebo Modernu, ale mně momentálně zajímá dvojkové okénko. Tři many věru nejsou hodně a staty jako 5/5 Indestructible se nám na stole vždy budou hodit. Pokud dokážeme splnit podmínku se získáváním životů, může se nám dost pravděpodobně povést to, že naše potvory budou dostávat cukříky navíc. Jak tedy využít jeho plný potenciál?
 

Main     Sideboard

4 Daxos, Blessed by the Sun

20 Plains

1 Omen of the Sun

4 Devout Decree

4 Arcanist's Owl

2 All That Glitters

1 Charming Prince

3 Giant Killer

4 Heliod, Sun-Crowned

3 Alseid of Life's Bounty

4 Castle Ardenvale

2 Dawn of Hope

4 Ajani's Pridemate

3 Linden, the Steadfast Queen

2 Ajani, Strength of the Pride

4 Glass Casket

4 Healer's Hawk

4 Banishing Light

 

2 Hushbringer

 

V balíčku můžeme vidět ne úplně dobré karty, jako jsou Healer’s Hawk nebo třeba Ajani’s Pridemate, věřte mi však, že pokud se tohle duo dostane na stůl, byť pouze s Linden, the Steadfast Queen nebo Daxosem, tak vaše životy poletí raketově nahoru a blokovat např. 8/8 lvíčka ve třetím kole není úplně sranda. Arcanist’s Owl nám zase zaručí, že budeme mít vždy nějakou formu evasionu, a to není všechno WWWW manacost a Heliod je dohromady pět! Takže vám na stole stačí sovice a Heliod a bůh najednou žije a vy na stole máte hned větší tlak – a to se vyplatí! Navíc nám pták dokáže najít potřebný removal ve formě Banishing Lightu, chybějícího Daxose, protekci nebo i samotného boha.
 



 

2) Thassa. Deep-Dwelling
 

 

Pokud jste koukali na video před Prerelease od Arnoštka a Ríši, tak jste mohli zaslechnout, že mně tady ta bohyně trošku šikanovala. No, ono slovo „trošku“ nezní moc výstižně, šikanovala mně tak, že jsem na pár hodin dal od magicu pauzu. Tahle karta padne perfektně jak do monoblue strategie tak vlastně do čehokoliv co čerpá value z Enters-the-battlefield triggerů. O monoblue se mi, ale moc psát nechce, protože si nemyslím, že by nějak přežil delší časové období, spíše vám tady ukážu balíček, který se mi líbí malinko více a opravdu umí využít Thassu naplno.
 

 

Ptáte se na co ten Claim the Firstborn? Thassina abilita říká, že na konci end stepu bouncnete targetovanou příšeru kterou kontrolujete, pod vaši kontrolu. Tzn., že příšera, kterou jsem sice ukradl, může patřit oponentovi, ale na stůl se vrátí pod mou kontrolou. Takové kradení se mi nejednou vyplatilo, a celkově tohle kombo umí za málo many hodně muziky. Dále pak můžeme klasicky blinkovat naše Risen Reefy nebo Omnathy. Karty jako Neoform nám zase pomůžou v případné absenci Thassy samotnou bohyni najít a zase se tak zbavit nepřátelské potvory.
 
 

3) Elspeth Conquers Death
 

 

Main     Sideboard
2 Chandra, Acolyte of Flame 2 Claim the Firstborn 4 Steam Vents 2 Claim the Firstborn
4 Nissa, Who Shakes the World 3 Neoform 4 Stomping Ground 2 Act of Treason
3 Cavalier of Thorns 2 The Akroan War 2 Temple of Abandon 1 Agent of Treachery
2 Hydroid Krasis 4 Breeding Pool 1 Temple of Epiphany 2 Chandra, Awakened Inferno
4 Leafkin Druid 2 Castle Vantress 3 Temple of Mystery 2 Mystic Repeal
3 Omnath, Locus of the Roil 1 Fabled Passage   2 Mystical Dispute
3 Paradise Druid 2 Forest   2 Negate
4 Risen Reef 1 Island   1 Shifting Ceratops
3 Thassa, Deep-Dwelling 1 Mountain   1 Whirlwind Denial


Ano na konci nového Therosu, se opravdu Elspeth podařilo uniknout z podsvětí a porazit tak samotnou smrt. Tahle sága to krásně názorně ukazuje, kromě té prostřední ability, ze které nejsem nějak moc mimo si ale stále myslím, že je to sakra dobrá karta a budeme jí vídat hodně často. Podobná sága už předtím vyšla v Dominarii – The Eldest Reborn. Tady tahle karta má však výhodu v tom, že si sami můžeme určit co exilneme, a exilnutí věcí možná bude jedna ze stěžejních věcí na novém standardu.
 



 

4) Dream Trawler
 

 

Dream Trawlera dávám hned za tuhle ságu, protože vím zcela jistě, že tyto dvě karty budou spolu chodit bok po boku, zbavit se sfingy už tak bude hodně nepříjemné, nedej bože jestli si ji zase pomocí téhle ságy vytáhnu z hrobu na stůl. I když se to nezdá tak Dream Trawler má opravdu super tělo, super výkon a je to konečně tak dlouho potřebný finisher do UW controlu, který jsem hned s radostí začal stavět. Bude důležitý jak proti aggru, tak proti controlu, kde bude vytvářet větší karetní výhodu. V kombinaci s dobrým lízáním karet, může hru taky celkem rychle ukončit. Dejte na mně a nepodceňujte tuhle kartu!
 

Main     Sideboard

4 The Birth of Meletis

3 Thirst for Meaning

2 Castle Vantress

2 Devout Decree

6 Plains

4 Teferi, Time Raveler

4 Temple of Enlightenment

2 Aether Gust

4 Omen of the Sea

4 Absorb

4 Hallowed Fountain

2 Dovin's Veto

7 Island

4 Shatter the Sky

 

4 Mystical Dispute

1 Dovin's Veto

3 Elspeth Conquers Death

 

2 Archon of Sun's Grace

3 Thassa's Intervention

2 Dream Trawler

 

1 Ashiok's Erasure

3 Banishing Light

2 Castle Ardenvale

 

2 Heliod's Intervention


 

5) Gray Merchant of Asphodel
 

 

Zažije tato karta comeback?! Podle mě jednoznačně, spousta lidí se nebála a hned se ho vydala zkusit, a musím říct, že nový monoblack, může být opravdu možná do budoucna tou nejlepší volbou! Jeho tělo sice není nic moc, ale kousnout umí leckdy za ranec, v kombinaci s těmi správnými kartami to bude opravdu nepříjemný balíček, který bude rád za delší hry, ale vůbec mu nebude dělat problém vás zabít třeba v pátém, šestém kole po křivce.
 



 

6) Nightmare Shepherd
 

 

Dal bych ruku do ohně za to, že ti dva se budou hrát v tom monoblacku spolu. A proč? Protože můžu přece, zaútočit Merchantem, nechat si ho zabít a vrátit si ho pod mou kontrolu jako token, který kousne ještě jednou? Proč ne! Takové karetní interakce jsou přece to, co dělají magic zajímavý. A zrovna proti tomuhle typu balíčku, se bude něco jako exile permanentů hodit…
 


 

Main   Sideboard

4 Ayara, First of Locthwain

2 Drag to the Underworld

2 Disfigure

4 Cauldron Familiar

4 Witch's Oven

2 Duress

4 Gray Merchant of Asphodel

4 Treacherous Blessing

2 Eat to Extinction

4 Murderous Rider

2 Blast Zone

2 Leyline of the Void

4 Nightmare Shepherd

4 Castle Locthwain

4 Noxious Grasp

2 Tymaret, Chosen from Death

18 Swamp

2 Ritual of Soot

4 Agonizing Remorse

 

1 Thought Distortion

7) Ashiok, Nightmare Muse
 

 

Ashiok je zpět! Sice to není Teferi, Hero of Dominaria, ale pár kousků umí taky. Abilita za +1 se nám postará o to, abychom vždy měli nějaké tělo na stole. -3 nám dělá karetní výhodu, je třeba si uvědomit, že nemusíte cílovat soupeřův permanent, pokud něco bude chtít moc zahrát znova tak můžete použít Ashioka na sebe a zahodit třeba nepotřebnou zem. U poslední schopnosti jsem byl trošku skeptický, ale stává se mi podezřele moc často, že ji používám, protože Ashiok se umí fakt skvěle bránit. Což mně přivádí k další kartě, která pomohla tomuto sférochodci oživit již delší dobu mrtvý balíček.
 



 

8) Atris, Oracle of Half-Truths
 

 

Za 4 many se jedná o docela solidní potvoru, která lehce připomíná Jace, Architect of Thought z Return to Ravnica. Jedná se o čistou karetní výhodu, i když vás může nějakým způsobem oponent vytrikovat a vemete si dvě země, tak vás vždcky odfiltroval od již výše sebraných dvou zemí. Navíc v našem následujícím balíčku bude dost často docházet k tomu, že si Atrise nejednou vrátíme do ruky a zahrajeme ho s úsměvem znova. Moudří už vědí, že mluvím o Esper Herovi, který byl svého času jednoznačná jednička na dvojce a jediné balíčky, které mu mohly konkurovat, byly zase jinak upravené verze balíčku samotného
 

Main     Sideboard

4 Hero of Precinct One

4 Godless Shrine

4 Watery Grave

2 Noxious Grasp

4 Basilica Bell-Haunt

4 Tyrant's Scorn

3 Ashiok, Nightmare Muse

2 Kaya, Orzhov Usurper

1 Island

4 Hallowed Fountain

2 Atris, Oracle of Half-Truths

2 Kaya's Wrath

4 Teferi, Time Raveler

4 Thought Erasure

4 Temple of Deceit

1 Mystical Dispute

1 Plains

2 Mortify

4 Temple of Enlightenment

2 Devout Decree

2 Dream Trawler

3 Oath of Kaya

 

3 Duress

4 Temple of Silence

2 Despark

 

3 Leyline of the Void


 

9) Kroxa, Titan of Death's Hunger
 

 

No posuďte sami, tahle karta za dvě many si přímo sama říká o odzkoušení a mě nenapadlo nic lepšího než se vydat hledat, kdo kolem toho něco postavil. No a našel jsem u jistých japonským legend velice zajímavý balíček, který přímo využívá toho, že soupeř nic nemá na ruce. V kombinaci s našimi kartami 7 a 8 se jedná o opravdu nepříjemný balíček a je třeba s ním do budoucna taky počítat.
 

Main     Sideboard

2 Cling to Dust

2 Angrath's Rampage

4 Blood Crypt

3 Ritual of Soot

1 Island

3 Murderous Rider

3 Steam Vents

2 Disdainful Stroke

1 Lazav, the Multifarious

2 The Royal Scions

4 Watery Grave

2 Duress

1 Mountain

2 Bedevil

4 Temple of Deceit

1 Bedevil

4 Kroxa, Titan of Death's Hunger

2 Atris, Oracle of Half-Truths

4 Temple of Malice

2 Aether Gust

3 Swamp

2 Chemister's Insight

2 Temple of Epiphany

3 Noxious Grasp

4 Drown in the Loch

3 Ashiok, Nightmare Muse

1 Discovery // Dispersal

2 Erebos's Intervention

4 Thought Erasure

2 Nicol Bolas, Dragon-God

   

 

Lazav se postará o to, abychom dostali Kroxu vždycky do hrobu a nakonec se v ní třeba sám promění, dokud nenaplníme vlastní hrob, abychom ji případě mohli vytáhnout. Ono když už se vám povede Lazava proměnit, tak vlastně málokdy se dostaneme do bodu, kdy si ji vytáhneme, protože oponent už dávno umřel.
 



 

10) Uro, Titan of Nature's Wrath
 

 

Nechci úplně říkat, že je to nejlepší karta edice, na to je ještě dost brzy, ale Uro je dobrý. Podle mě ho lidi hodně přeceňují, ale však posuďte sami… Explore za 3 many, musím kvůli něho hrát v balíčku více zemí. Escape 5 se jeví použitelně, ale zase na druhou stranu nějak závratně brzo ho taky nevytáhnete. Jedná se o celkem fajn kombo se zeleným Kavalírem, ale nejsem si úplně jistý silou zelené. Jen čas ukáže, jestli můj odhad byl špatný nebo dobrý, ale nepřipadá mi, že dělá tak moc jak si ostatní myslí. Pokud tedy už nějaké Ura máte a hodláte je zužitkovat, doporučím UG Ramp, balíček od Andrea Mengucciho.
 


 

Main     Sideboard

1 Jace, Wielder of Mysteries

4 Uro, Titan of Nature's Wrath

4 Forest

4 Agonizing Remorse

2 Tamiyo, Collector of Tales

3 Casualties of War

2 Island

4 Epic Downfall

4 Cavalier of Thorns

4 Thought Erasure

4 Overgrown Tomb

4 Lovestruck Beast

3 Hydroid Krasis

4 Growth Spiral

1 Swamp

3 Negate

4 Paradise Druid

4 Breeding Pool

4 Temple of Mystery

 

4 Polukranos, Unchained

4 Fabled Passage

4 Watery Grave